Un studiu desfășurat în SUA timp de 14 ani, efectuat pe aproape 70 de mii de paciente a scos la iveală faptul că portocalele și grapefruitul reduc riscul unui atac cerebral cu până la 19 procente.

Portocale - efecte benefice
Scopul cercetării a fost studierea efectelor flavonoidelor asupra organismului uman. Flavonoidele sunt substanțe care se întâlnesc în fructe și legume dar și în anumite băuturi care au un efect benefic asupra organismului, precum vinul roșu, datorită antioxidanților.

Principalul autor al studiului, profesorul Aedin Cassidy, a explicat că reducerea riscului de atac cerebral este legată de consumul de fructe şi legume, mai exact de aportul de vitamina C.

"Flavonoidele sunt cunoscute pentru că oferă o anumită formă de protecţie, influenţând diferite mecanisme, cum ar fi ameliorarea funcţiilor vaselor sanguine sau efectul antiinflamator", a mai spus Cassidy, profesor de nutriţie la Facultatea de medicină a Universităţii East Anglia din Norwich, Marea Britanie.

Cu un conținut mare de vitamina C, portocala este un medicament natural, cu proprietăți benefice pentru organism. Acest citric este recomandat tuturor persoanelor care au probleme cu calciul sau colesterolul. Fructul conține aproape 90% apă, vitaminele A, B, C, minerale, fosfor, fier, fibre, potasiu, sulf, cupru, magneziu şi calciu şi conţine doar 13% zahăr.

RECOMANDĂ ACEST ARTICOL ŞI PRIETENILOR TĂI DE PE:

SCRIE UN COMENTARIU!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...